09171157363

حسابداری شرکتها

حسابداری زبان تجارت است:

   آشنایی ناقص با این زبان و درک ضعیف از اهدافی که باید در انتقال پیامهای تجاری بر عهده گیرد کنترل مالی و تصمیمات مدیریتی را به سطح نازلی تنزل می دهد. حسابداری و تجارت از هم قابل تفکیک نیستند و همواره تصمیمات صحیح تجاری با اطلاعات مربوط و قابل اتکای حسابداری پیوند ناگسستنی دارند .

 همچین سیستمی است که داده های مربوط به فعالیت واحد تجاری را دریافت و اندازه گیری می کند ، سپس آنها را پردازش و در قالب نتایج فعالیت و عملکرد واحد تجاری به تصمیم‌گیرندگان گزارش می‌کند. به همین دلیل آن را ” زبان تجارت” نامیده‌اند . لذا هر چه بهتر این زبان را یاد بگیرید . بهتر می توانید بر وضعیت مالی کسب و کار خود تسلط داشته باشید .

تحقیقاتی که اخیراً بر روی تعدادی از مدیران صورت گرفته نشان می‌دهد که آنها معتقدند آموزش رشته حسابداری به دانشجویان  بسیار مهم تر از سایر رشته‌هایی است که به نحوی با تجارت سروکار دارند.

حسابداری

میزان سود وزیان ، بهای تمام شده محصولات تولیدی یا خدمات ارائه شده ، برنامه ریزی مالی ، استقراض ها ، مالیات بر درآمد و سرمایه گذاری ها تماماً بر یک سیستم اطلاعاتی که آن را سیستم حسابداری می‌نامیم استوار است . یکی از مهمترین محصولات این سیستم اطلاعاتی ، صورت های مالی است . مدیران واحدهای تجاری برای مشخص کردن اهداف سازمان خود ، برای ارزیابی پیشرفت‌های حاصله در جهت نیل به اهداف و به کارگیری اصلاحات ضروری و …  نیازمند اطلاعات حسابداری می باشند .

پیام بگذارید

لطفا سوال خود را ارسال نمایید،در اسرع وقت پاسخوگی شما هستیم
ارسال پیام
X