09171157363

مشاور مالی

مالی

مشاور مالی چه کارهایی میتواند انجام دهد؟

ممکن است تعجب کنید که یک مشاور مالی چه کاری انجام میدهد؟! . به طور کلی، این متخصصان به شما کمک می کنند تا در مورد آنچه باید با پول خود انجام دهید، تصمیم بگیرید، که ممکن است شامل سرمایه گذاری یا سایر اقدامات باشد.

یک مشاور مالی شریک برنامه ریزی مالی شماست. فرض کنید می خواهید 20 سال دیگر بازنشسته شوید یا فرزندتان را 10 سال دیگر به دانشگاه خصوصی بفرستید. برای دستیابی به اهداف خود، ممکن است به یک متخصص ماهر با مجوزهای مناسب نیاز داشته باشید تا به تحقق این برنامه ها کمک کند. در خصوص مسائل مالی نیز هم این چنین است و در جاهایی که نیاز به راهنمایی در خصوص نحوه مدیریت مسائل مالی خودتان دارید، اینجاست که یک مشاور مالی وارد می شود.

وظایف مشاور مالی

در مجموع، مشاورتان موضوعات بسیاری را پوشش خواهد داد، از جمله میزان پولی که باید ذخیره  کنید، انواع حساب های مورد نیاز، انواع بیمه هایی که باید داشته باشید (از جمله بیمه مسئولیت، بیمه اتش سوزی، از کار افتادگی و غیره)، و همچنین در خصوص  برنامه ریزی املاک و مالیات. میتوان گفت مشاور مالی نیز یک مربی است.

 بخشی از وظیفه مشاور این است که به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی در رسیدن به اهداف آینده شما دخیل است. فرآیند آموزش ممکن است شامل کمک دقیق در مورد موضوعات مالی باشد. در ابتدای رابطه شما، این موضوعات ممکن است شامل بودجه بندی و پس انداز باشد. همانطور که در دانش خود پیشرفت می کنید، مشاور به شما در درک امور پیچیده سرمایه گذاری، بیمه و مالیات کمک می کند.

financial consultant ، وظایف مشاوره مالی
topaccountant.ir

مراحل فرآیند مشاوره مالی

  • اولین مرحله در فرآیند مشاوره مالی، درک سلامت مالی شماست. شما نمی توانید به درستی برای آینده برنامه ریزی کنید بدون اینکه بدانید امروز در چه جایگاهی قرار دارید. به طور معمول، از شما خواسته می شود که یک پرسشنامه کتبی دقیق را تکمیل کنید. پاسخ های شما به مشاور کمک می کند تا وضعیت شما را درک کند و مطمئن شود که هیچ اطلاعات مهمی را نادیده نمی گیرید.

پرسشنامه سلامت مالی

  • یک مشاور مالی با شما همکاری می کند تا تصویر کاملی از دارایی ها، بدهی ها، درآمد و هزینه های شما به دست آورد. در این پرسشنامه، همچنین منابع درآمدی آینده، و هرگونه تعهدات مالی بلندمدت را شرح خواهید داد. به طور خلاصه، تمام سرمایه‌گذاری‌های فعلی و مورد انتظارو و منابع درآمد را فهرست می‌کنید.
  • یک مشاور مالی خوب با شما همکاری می کند تا نیازهای شما را درک کند، اهداف مالی شما را تعیین کند و برنامه ای برای کمک به شما در دستیابی به آنها ایجاد کند.

تصمیم بگیرید که از مشاور مالی چه می خواهید؟!

قبل از دریافت مشاوره مالی، تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید از آن به دست آورید. این بستگی به مرحله زندگی شما، میزان پولی که دارید و تلاش برای رسیدن به آن دارد.

یک مشاور مالی می تواند به شما در تصمیم گیری های مالی و برنامه ریزی برای آینده کمک کند. این ممکن است شامل مشاوره در مورد بودجه، سرمایه گذاری، برنامه ریزی فوق العاده، برنامه ریزی بازنشستگی، برنامه ریزی املاک، بیمه و مالیات باشد.

تصمیم بگیرید که از مشاور مالی چه می خواهید؟

– مشاوره درمورد سرمایه گذاری
– مشاوره در مورد بودجه
– برنامه ریزی بازنشستگی
– برنامه ریزی املاک

پیام بگذارید

لطفا سوال خود را ارسال نمایید،در اسرع وقت پاسخوگی شما هستیم
ارسال پیام
X